Tarihçe
15.05.2024 tarihinde, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. R. Cüneyt Erenoğlu ile Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü arasında Tazelenme Üniversitesi İş Birliği Protokolü imzalanmış ve Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tazelenme Üniversitesi paydaşı olmuştur.
“Birçok yaşlımız emekli olduktan sonra sosyal hayattan kopmakta ve yalnızlık duygusuyla mücadele etmek zorunda kalmaktadır. Tazelenme Üniversitesi, bu soruna çözüm üretmek için hayata geçirilen bir projedir. Tazelenme Üniversitesi ile 60 yaş ve üzeri okuma-yazma bilen herkese açık olacak. 60 yaş ve üzeri tüm bireylere, öğrenmenin ve gelişmenin her yaşta mümkün olduğunu göstererek onlara aktif ve üretken bir yaşam sürmeleri için yeni fırsatlar sunacak. Tazelenme Üniversitesi'nde, farklı konularda çeşitli kurslar ve programlar yapılacak. Bu programlar sayesinde yaşlılarımız, zihinsel ve bilişsel fonksiyonlarını geliştirme, yeni beceriler edinme, sosyalleşme ve yeni insanlarla tanışma imkânı bulacaklar. Tazelenme Üniversitesi, sosyal dayanışmayı ve kuşaklararası iletişimi de teşvik edecektir. Gençler ve yaşlılar birlikte öğrenerek, birbirlerinden deneyim ve bilgi alışverişinde bulunarak, daha güçlü ve dayanışmacı bir toplum inşa edeceklerdir. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi olarak, Tazelenme Üniversitesi'nin şehrimiz ve ülkemiz için önemli bir katkı sağlayacağına inanıyoruz. Bu projeye imza atan tüm paydaşlara ve emeği geçenlere teşekkür ediyorum.”
Prof. Dr. R. Cüneyt Erenoğlu
Protokolün imzalanma sürec öncesi ve imzalanma sürecinde büyük emek veren Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Evren KARAYEL GÖKKAYA yürütücülüğünde Çanakkale Onzekiz Mart Üniversitesi Tazenme Üniversitesi eğitim-öğretim faailyetlerini sürdürmektedir.
Misyon
Tazelenme Üniversitesi'nin misyonu, bireyin yetişkinlik sürecinde sahip olduğu bilgi, beceri, tecrübe ve yeteneklerin korunmasını sağlamak ve yenilerinin kazanılmasını sağlayarak, kaliteli ve başarılı bir yetişkinlik sürecinin temelini atmaktır.
Vizyon
Tazelenme Üniversitesiyle Çanakkale’de yeni bir yetişkin algısının oluşturulmak. Çanakkale’ye özgü Türkiye için örnek oluşturabilecek yeni bir yetişkin eğitimi modelini geliştirmeyi hedeflemektedir.
İlkeler
» Temel hak ve özgürlüklere saygı
» Toplumsal sorumluluk bilinci
» Yaşam boyu eğitime inanç
» Araştırma ve eğitimin bütünleşikliği
» Gönüllülük
» Güvenilirlik
» Uluslararasılık
» Sürdürülebilirlik